Tuesday, November 20, 2007

开心旅程(三)

前面这三张是在Brisbane城市里随便乱逛的时候照的。 我上午是跟day tour的,下午是自由逛,然后时间到了才载我回去。一路上导游一面带我们逛一面解说Brisbane的故事。。



以下几张都是在gold coast的movie world拍的。下面这张照的背景是用画的。很厉害吧?!




以下这段是用来纪念一位非常好的老人家而写的。就是当我在surfers paradise的time zone里逛的时候,看到一对老人家在玩着一个丢token的游戏机。就是把token丢进它里面,然后token会越积越多,然后掉出来给你。那个男的老人家很厉害,一直有token往外面掉,那个女的老人家就不太会玩,玩到没了就往男的那儿拿。我看得有点入神了。然后老人家就很豪爽的往装着掉出来的token容器里抓了一大把放在我的手上叫我拿去玩。我有点犹豫,看着他,他却微微笑的说:“没关系,拿去玩吧!!”。好感动。。我觉得我真的时常遇到了好人。在飞机上认识了朋友,很爽快地带我到处走走。在路上问路也认识成了朋友。在melbourne,我同事又很有义气的联络她的朋友好带我去吃好吃的椒盐鸡饭。所以世界还是很美好吧??去试试看你就知道了。。

2 comments:

Ooi Seek Fuan said...

you visit to australia? lovely country? yeah, the peopele there are veyr freindly. But malaysia people is friendly too. I heard from one of my friedn,she visit to Kelantan, she said, she take out a map and look at it, then have local people automatic approach to her and ask waht that she can help her. Then they give her a clear and good direction. I just feel, the world is so good. Jiayou..

min said...

yah.. I think should be almost same with NZ... bus and transport also punctual, driver also professional.. also got breathtaking scenery..